focus-750-perf

DESIGN

Focus 750 został stworzony z myślą o armatorach, którzy szukają czegoś wyjątkowego. Nowoczesny design pokładu, kadłub z obecnie obowiązkowym, stopniowo zanikającym kantem przekłada się na jego niepowtarzalny i oryginalny styl.

Nowoczesny, wpuszczony w nadbudówkę luk pokładowy, chowane knagi, niskie przetłoczenia pod osprzęt, płaska osłona lin i suwklapy harmonijnie wpisująca się w linię nadbudówki, tworzą spójną i nowoczesną sylwetkę jachtu.

OSPRZĘT POKŁADOWY

Focus 750 posiada ogromny, trzy metrowy kokpit wyraźnie podzielono na część dla załogi i sternika. Dla lepszego trymu grota na dnie wanny kokpitowej zamontowano szynę z wózkiem.

Poczwórne stopery na każdej burcie, szerokie półpokłady, długie siedziska umożliwią sprawną i łatwą obsługę żagli nawet jednej osobie.

NAUTYKA

Jacht żaglowy Focus 750 to jednostka do pływania po wodach morskich (kategoria projektowa B) oraz kilkudniowych  rejsów po śródlądziu (kategoria C). Stąd też przygotowano dwie wersje takielunku. W wersji morskiej jacht wyposażony jest w klasyczne, trójkątne ożaglowanie z lekko rozbudowanym grotem. Kil z bulbem w kształcie cygara może być podnoszony wyciągarką (zanurzenie min. 48 cm) lub zamocowany na stałe (fixed keel). W wersji morskiej jacht może być wyposażony w system podwójnych płetw sterowych. Płaskie i szerokie dno to z jednej strony zwiększona stateczność a zarazem niezbędny warunek do wchodzenia w ślizg. Niezbędny jest do tego jednak genaker. Żagiel ten o wiele łatwiejszy w obsłudze niż klasyczny spinaker na Focusie 750 stawiany jest na wysuwanym z dziobu bukszprycie.

LOW ASPECT

W opcji śródlądowej zastosowano nowoczesne ożaglowanie typu low aspect. Grot o obrysie bocznym w kształcie trapezu pozwala na redukcję masy masztu a zarazem obniżenie środka ożaglowania. Mniejsze opory i mniejszy przechył przekłada się jednocześnie na lepszą kontrolę nad jachtem. Mocniej odchylone do tyłu salingi pozwalają na lepsze napięcie sztagu a co z tym idzie efektywniejszą żeglugę pod wiatr. Zastosowanie tego rodzaju ożaglowania możliwe było dzięki doskonałym materiałom zastosowanym do produkcji żagli.

KADŁUB Z KANTEM

Szerzej o kadłubie z kantem pisałem w zakładce NEWS. Do głównych zalet tego rozwiązania można zaliczyć: zwiększenie sztywności burt, zwiększenie szerokości wodnicy konstrukcyjnej a co za tym idzie lepsza stateczność początkowa, powiększenie objętości wnętrza, łatwiejsza i stabilniejsza żegluga.

TECHNOLOGIA

Już na etapie budowy form dla zachowania doskonałej symetrii i kształtu przy budowie form wykorzystywano frezowanie CNC. W wersji Focus 750 Performance laminaty wykonane są w technologii infuzji i worka próżniowego. Polepsza to znacząco wytrzymałość laminatów, redukując jednocześnie  ich masę. Dodatkowo burty jachtu do poziomu linii wodnej wykonane są jako konstrukcja przekładkowa. Dla idealnie gładkich i błyszczących laminatów po warstwie żelkotów zastosowano dodatkową powłokę barierową. Wszystkie główne grodzie to produkowane w naszej firmie specjalne panele kompozytowe z naturalną, drewnianą okleiną.  Standardowo do produkcji laminatów zastosowano tkaniny szklane typu multiaxial.

ŁATWY TRANSPORT

Drogowa szerokość jachtu 2,5 m w połączeniu z niewielka masą (jedynie 1300 kg) ułatwiają znacznie transport w kraju i za granicą. Z systemem podnoszenia masztu jesteśmy całkowicie niezależni od infrastruktury portowej. Naszego Focusa bardzo łatwo można zwodować jak i przygotować do pływania.

Focus 750 to nowoczesny daysailer do zabawy na wodzie dla tych, którzy łatwe i bezstresowe żeglowanie  w każdych warunkach wietrznych (współczynnik balastowy ponad 40 %) cenią sobie bardziej niż wysokość stania w kabinie.